Останні роки були
нелегкими для освітян України. Здається, що тільки нещодавно викладачі та учні
вже адаптувалися до освітнього процесу під час пандеміїї коронавірусу, а тепер потрібно знаходити можливість продовжувати
освітній процес під час війни. Деякі
заклади освіти навчаються за змішаною формою навчання, а деякі лише за
дистанційною. Щойно в Україні
почалася війна, Міністерство освіти і науки призупинило освітній процес у школах. Однак вже з 14 березня заклади освіти у більшості
регіонів України
відновили навчання у дистанційному форматі [1].
Досвід
дистанційки при пандемії залишив безліч інструментів для здобуття освіти. Для безпосередніх зустрічей із здобувачами можна
використовувати ресурси платформ Zoom, Google Meet, Microsoft Teams, Hangouts,
Skype; для розміщення завдань, оцінювання знань та тестування – Google
Classroom, Edmodo, Moodle і т.ін. Беручи до уваги той факт, що не всі здобувачі
мають можливість бути присутніми на заняттях, можна користуватися ресурсами
You-Tube каналу для пояснення матеріалу [2].
У вік цифрових технологій та інновацій можна знайти
безліч засобів для навчання онлайн, які допомагають проводити освітній процес
онлайн. Використання наочних засобів робить навчання більш
доступним і легким для засвоєння. Це особливо актуально для уроків, що
проводяться онлайн, що в свою чергу вимагає суттєвої переробки і зміни
традиційних наочних засобів навчання. Вони повинні стати динамічними,
інтерактивними та мультимедійними. У зв'язку з цим особливий інтерес викликає
комп'ютерна візуалізація навчальної інформації.
Уявімо,
що ви проводите заняття в Zoom чи записуєте навчальне відео, чому б не
скористатися мережевим ресурсом для спільної роботи зі створення й редагування
документів і зображень, спілкування в реальному часі – онлайн-дошкою. Пропоную вам огляд віртуальних інтерактивних дошок як
принципово нового інструменту для навчання, завдяки якому можливе
поєднання тексту, зображення, відео- й аудіоматеріалу на одному майданчику. Цей
огляд включає в себе платні та безкоштовні сервіси, доступні з реєстрацією
та без, які адаптовані для навчаня та спільної роботи.
Отже, перша дошка, яка є відомою у використанні – це дошка Twiddla. Twiddla – онлайн
дошка, призначена для спільної роботи. Дозволяє розміщувати текст (розмір
літер, вирівнювати текст, виділяти його жирним, курсивом), ілюстрації,
математичні формули; геометричні параметри; вбудовувати документи, віджети і html-код;
спілкуватися за допомогою чату та звуку. Є можливість спільного перегляду
веб-сайтів в режимі онлайн. Має візуально привабливий і інтуїтивно зрозумілий
інтерфейс. Реєстрація не потрібна: посилання на робоче простір
генерується сайтом, і потрібно просто поділитися нею з учнями. Учитель та учні
можуть спільно коментувати текст, виділяти що-небудь.
Друга дошка, яка є дуже популярною саме в Україні, це Miro. Ця дошка
– це не
тільки біле поле, а набір шаблонів, які допомагають структурувати і
організувати планування або мозковий штурм. Тут можна проводити онлайн-уроки,
створювати план роботи або закріплювати завдання, які потрібно виконати.
Передбачена можливість запрошувати учасників через посиланням та по електронній
пошті.
Інтерфейс дошки хоч і англійською,та інтуїтивно зрозумілий. Управляти
нею зручно – пересувати потрібні шаблони та інші елементи мишкою. Дошкою
можна користуватися з комп'ютера, та зі смартфона. Перевага Miro в
різноманітному інструментарії. Дозволяє створювати нескінченні дошки. На них
можна завантажувати документи, таблиці, зображення, малювати схеми і графіки,
створювати колажі і багато іншого. Писати пером або вводити текст зі зміною
шрифту, розміру, кольору. Можна малювати різні геометричні фігури. І в спливаючому
вікні змінювати налаштування товщини ліній (прямі, ламані, дугоподібні, пунктир
тощо) та кольору. Можна також зберігати створені дошки як плакати в форматі
зображень, файлів pdf,
завантажувати як резервні копії, зберігати на GoogleДиск. Також реалізована функція
збереження дошки у вигляді презентації. На дошку можна додавати стікери. Важливі ідеї залишаться
на полі, користувачі зможуть записувати ідеї або коментарі, а ви – стимулювати
спільну роботу і зворотний зв'язок. Дошка проста в управлінні, на ній можна створювати
безліч полів, пересувати їх мишею. Є безкоштовна версія та більш розширена –
платна.
І наостанок, дошка Аwwapp, яка хоч
і не є такою популярною як дві попередні, але також варта уваги. Доступ до віртуальної дошки
AwwApp дуже простий – прямо з браузера і не вимагає реєстрації. Ви можете
запросити інших учасників за допомогою спеціального посилання або QR-коду.
Всі запрошені можуть використовувати повний функціонал дошки. Є базовий набір
інструментів. Фон білий, є сітка, що допомагає малювати і красиво розташовувати
текст. Кнопка «Скасувати» для видалення помилок, кнопка «Видалити», щоб
очистити дошку і «Ластик», щоб видаляти певні елементи (як на звичайній дошці). Дошка проста у використанні на комп'ютері,
планшеті і навіть на екрані мобільного телефону. Є безкоштовна версія і
розширена –
платна. На безкоштовному тарифі кількість гостей обмежена. Відсутній голосовий
чат і завантаження PDF. Постійна реєстрація дозволяє вам зберегти дошку для
майбутнього використання, але якщо не хочете цього робити, то результат роботи
можна завантажити у вигляді картинки або PDF. Реєструючись на сайті, ви на 14 днів
отримуєте доступ до Преміум-версії безкоштовно. Якщо після закінчення 14 днів
ви повертаєтеся до базової версії, у вас залишається 3 дошки преміум-версії.
Простота у використанні робить дошку доступною і для особистого користування, і
для роботи над великими проектами [3].
Найпопулярніші у застосуванні є дошки Twiddla, Miro та Awwapp. Ще більше
різноманітних сайтів, платформ та додатків стають у нагоді викладачам.
Список використаних
джерел:
1.
https://life.pravda.com.ua/society/2022/04/8/248148/
2.
Освітній процес в умовах
воєнного стану в Україні : матеріали всеукраїнського науково-педагогічного
підвищення кваліфікації, 3 травня – 13 червня 2022 року. – Одеса : Видавничий
дім «Гельветика», 2022. – 504 с.
3.
https://osvitanova.com.ua/posts/4181?fbclid=IwAR2RlWr4W9Mhh3iKjffuWOYEPmxDV6J7tBCGh9uErr8ve4jCRnfjbQJTbN
Немає коментарів:
Дописати коментар